Oranje Fonds

NLdoet

Het Oranje Fonds organiseert 13 en 14 maart NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven. NLdoet laat daarom op een laagdrempelige manier mensen ervaren hoe leuk vrijwilligerswerk kan zijn.

De motivatie om mensen in je omgeving te helpen is bij veel mensen wel aanwezig maar waar begin je? Uit research onder de doelgroep bleek; we moeten de drempels weghalen en mensen expliciet vragen om hulp.

Vanuit dit inzicht hebben we 12 initiatieven uitgelicht waarin we mensen echt aanspreken en oproepen om mee te doen. Van dorp tot stad, voor jong en oud, zien we de meest uiteenlopende klussen. Voor ieder wat wils!

Zo ontwikkelden we een complete 360-campagne inclusief een tv- en radiocommercial en online video’s.

Credits
Productie: Bruut Amsterdam
Regisseur: Claudio de Oliveira Marques
Media: Storm Digital/DBRS

Deliverables

  • Tv-commercial
  • Radiocommercial
  • Social video’s
  • Instant Experience
  • Branded GIFjes