Rode Kruis
Hoe overleef ik een festival
Steeds vaker melden festivalgangers zich met een ernstige vergiftiging, door bijvoorbeeld xtc, bij een EHBO-post. Ook is er een flinke stijging van mensen die onder invloed zijn van ghb. Levensgevaarlijk, stelt het Rode Kruis. Daarom is de eigen EHBO-app uitgebreid met adviezen.
In deze campagne voor het Nederlandse Rode Kruis delen we deze adviezen op een laagdrempelige, leuke manier met de doelgroep. Bezoekers van festivals kunnen een festivaltest doen op www.hoeoverleefikeenfestival.nl. Daaruit blijkt wat voor festivaltype ze zijn, welke risico’s ze lopen en welk andere type een ideale match is voor een perfect festival. Zo brengen we op een leuke manier onder de aandacht we te doen bij een slok teveel op, een verkeerde pil of een zonnesteek. Of: hoe help je iemand die gewond is geraakt na stagediven. Met succes! Bijna alle landelijke media, inclusief het NOS journaal, besteden aandacht aan de campagne en met een beperkt budget zorgde we voor meer dan 20.000 deelnemers in de eerste maand.