KWF Kankerbestrijding
VOOR / NA Kanker
Steeds meer mensen leven langer met of na kanker. Dat is goed nieuws. Maar heel veel mensen hebben na de behandeling klachten. Zelfs jaren na de behandeling kan kanker je leven beïnvloeden. Misschien wel voor altijd. 86% van de (ex)kankerpatiënten ervaart klachten. Dit is niet altijd zichtbaar. Angst, onzekerheid, somberheid, vermoeidheid en impact op de relatie komen het meest voor.
KWF Kankerbestrijding probeert met de campagne VOOR / NA kanker bewustwording te vergroten rondom dit maatschappelijk probleem. Daarnaast wil het (ex)kankerpatiënten handvatten bieden naar professionele zorg.
Samen met Houdini hebben wij een crossmediale campagne ontwikkeld. Hierin waren wij verantwoordelijk voor de creatie, optimalisatie en inzet van social uitingen. Met slimme targeting en doeltreffende uitingen wisten we mooie resultaten te boeken. We hebben meer dan 2,9 miljoen Nederlanders bereikt om bewustwording te vergroten rondom leven na kanker en 90% van de (ex)kankerpatiënten geïnformeerd over hulp na kanker. We zijn trots op deze betekenisvolle campagne met een belangrijk doel.