Blog

De laatste inzichten en interessante artikelen over missiegedreven, digitale fondsenwerving.


De impact van Apple iOS 14 op jouw fondsenwervende campagnes

Wat is er aan de hand? Apple hanteert hoge standaarden ten aanzien van privacy en veiligheid, zodat gebruikers met een gerust hart apps kunnen downloaden en op hun Apple-apparaten kunnen gebruiken. Na de iOS 14-update vraagt Apple alle gebruikers van de App Store toestemming om data, die verstuurd wordt via Apple’s App Tracking Transparency (ATT) …

Lees verder ›

We mogen weer op vakantie. Maar gaan we ook?

Onze vakantieplannen staan massaal in de ijskast, blijkt uit onderzoek van NBTC-NIPO Research. Uit het onderzoek blijkt dat bijna de helft van ons (47%) niet meer verwacht dit jaar nog op vakantie te gaan. 17% is ervan overtuigd dat zij dit jaar nog hun koffers zullen pakken, waarvan 7% verwacht naar het buitenland af te reizen. 12% …

Lees verder ›

Hoe gaan succesvolle goede doelen om met de crisis?

Uit internationale data, casestudies en onderzoeken1 naar fondsenwerving in tijden van crisis blijkt dat fondsenwervende organisaties op twee manieren reageren: Sommige goede doelen zijn superscherp op alle uitgaven en wachten tot er meer duidelijkheid is. Zij bevriezen wervingsmethoden die nu niet mogelijk zijn en wachten af tot ze weer van start kunnen. Andere goede doelen …

Lees verder ›

Wat betekent de anderhalvemetersamenleving voor goede doelen?

We mogen ons langzaam op gaan maken voor de anderhalvemetersamenleving. De aandacht van de media en het publiek verschuift langzaam van de crisis naar hoe verder, nu het moment in zicht komt dat de maatregelen versoepeld gaan worden. Dit betekent dat ook onze blik vooruit gaat. Wat betekent versoepeling van maatregelen voor goede doelen? Wat …

Lees verder ›

Hoe realiseer je schaalbare digitale fondsenwerving?

Druk op de inkomsten Goede doelen ervaren als gevolg van de coronacrisis een flinke druk op de inkomsten. De maatregelen van de overheid dwingen goede doelen om face-to-face fondsenwerving op straat en aan de deur (tot nader order) stop te zetten. Collectes worden geannuleerd en peer-to-peer werving via events ligt helemaal stil. Kansen online Dat …

Lees verder ›

Wat is de impact van de coronacrisis voor goede doelen?

Bij Jalt werken we hard om mensen veilig (thuis) en goed geïnformeerd te houden tijdens deze coronacrisis. We weten dat veel goede doelen met onverwachte uitdagingen worden geconfronteerd en doen er alles aan om zoveel mogelijk ondersteuning te bieden. Om een zo goed mogelijk beeld te geven van de situatie hebben we een onderzoek gedaan naar de …

Lees verder ›